Pagina's

zomersnackies

Omdat ik vandaag vertrek op familieweekend en daarna gelijk op vakantie ga dacht ik dat het misschien leuk was om wat zomerse hapjes met recepten te posten, in deze post zien we: zalmwraps, gevulde eieren en een kiwi smoothie. 
Ook heb ik net mijn rapport opgehaald en ben ik netjes over naar havo 5! Al heb ik een extreem pretpakket, ben ik toch trots op mezelf. (Geen wiskunde, economie, m&o, etc. maar wel spaans, tekenen en maatschappijwetenschappen)
Ik hoop dat jullie deze simpele receptjes lekker vinden!




zalmwrap
ingrediƫnten:
- gerookte zalm plakjes
-kruidenroomkaas
-wraps
-ijsbergsla

bereiding:
-smeer een dikke laag kruidenroomkaas over de wrap
- leg hier plakjes zalm overheen
-verdeel wat ijsbergsla (ook lekker: rucola)
-rol de wrap op
-snijd hem in schuine reepjes



gevulde eieren
ingredienten:
- 8 eieren
-1/2 theelepel mosterd
-eetlepel saladedressing(of mayonaise)
-zout en peper

bereiding:
-leg de 8 eieren in een pan onder water en breng het water aan de kook
-doe een deksel op de pan en haal de pan van het vuur
-laat de eieren vervolgens 10 a 12 minuten in het water liggen
-haal de eieren daarna uit de pan en laat ze afkoelen
-pel de eieren
-snijd de eieren in de lengte doormidden
-haal het eigeel eruit, en meng het eigeel vervolgens met mosterd, saladedressing(of mayonaise) en voeg peper en zout naar smaak toe
-meng dit tot een glad geheel
-vul elk half ei met dit mengels
-bestrooi het met wat paprikapoeder(optioneel)


kiwi smoothie
ingrediƫnten:
-500 ml vers gepersd sinaasappelsap
-5 kiwi's

bereiding:
-schil de kiwi's
-snijd ze in kleine stukjes
-pers een aantal sinaasappels
-doe de sap en de stukje kiwi bij elkaar in de blender of in een bak
-zet de blender aan of mix het zelf met een mixer tot het een mooi mengel is


liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Don't be scared to share your opinion, I love to read everything!