Pagina's

aanrader: IPL ontharing

Hebben jullie ook altijd zo'n last van ongewenste haargroei? Ik namelijk wel. Ik blijf altijd maar scheren, harsen, en ontharingscréme gebruiken, maar ik vind dit altijd zo'n gedoe dat ik het echt helemaal beu was. Meestal doet het zelfs zeer en komen er vervelende bultjes of ingegroeide haartjes voor terug.



Via mijn moeder heb ik iets nieuws ontdekt: IPL ontharing.
IPL staat voor Intense Pulsed Light. Het komt dus eigenlijk neer op een laserbehandeling.
6 weken geleden heb ik mijn eerste behandeling gehad. Ik had verwacht dat het zeer zou doen, maar ik voelde alleen een heel klein pijntje toen ze bijna klaar was en het apparaat goed heet was. Voor dat ik naar de behandeling ging moest ik zelf het deel dat ik behandeld wilde hebben goed scheren(bikinilijn, in mijn geval). Toen ik aankwam werd ik gewoon netjes verteld hoe en wat en toen moest ik gaan liggen. Ze deden een soort gel op het te behandelen deel en hierdoor zou ik de pijn niet echt voelen. Het duurde ook maar een paar minuutjes, en dat is pas echt ideaal.

De resultaten mogen er ook zeker wezen! Bij IPL ontharing heb je meerdere behandelingen nodig, eerst om de 6/7 weken en dan steeds langer er tussen. Na de eerste behandeling merkte ik al verschil! De haartjes die teruggroeiden waren heel dun, en na 10 dagen vielen ze gewoon uit. De haartjes die nog wel bleven zitten die kon ik er zo uittrekken met duim en wijsvinger. Na de eerste keer al de moeite waard dus!
Hierna komt het wel weer terug, maar heb je veel minder haartjes omdat het vanuit de haarwortel kapot word gemaakt.

Hieronder heb ik een filmpje zodat jullie kunnen zien hoe het echt in zijn werk gaat.


Het licht van de flitslampen dringt door in de haarzakjes en daar word het licht omgezet in warmte en word het haarzakje vernietigd. Het is 100% veilig


Hier heb ik ook een aantal prijzen voor jullie op een rijtje gezet:
tussen je wenkbrouwen: 10 euro
bovenlip: 20 euro
oksels: 35 euro
bikinilijn: 35 euro
hele schaamstreek: 50 euro
bovenbenen excl. bikinilijn: 195 euro
onderbenen: 150 euro
hele benen excl. bikinilijn: 300 euro

deze prijzen zijn van bois douce, dit zal niet overal hetzelfde zijn, maar het zijn richtprijzen!
Hoelang het duurt hangt af van hoe groot het gebied is
en of het zeer doet hangt af van hoeveel gel erop zit en hoe gevoelig de huid op die plek is.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, want ik vind het ideaal!

liefs,

1 opmerking:

  1. Hmm, het is inderdaad denk ik wel handig maar ik vind het wel prijzig hoor. Als je begint is het een vaste koste post, en ik zou het er nu op dit moment nog niet voorover hebben.

    BeantwoordenVerwijderen

Don't be scared to share your opinion, I love to read everything!