Pagina's

Faith is taking the first step, even when you don't see the whole staircase

good day lovely's!

Vandaag was mijn eerste dagje school na de vakantie. Het was vermoeiend. Vooral omdat ik zelf niet verstandig ben geweest dit weekend en drie dagen achter elkaar laat thuis ben geweest. Achja, eigen schuld, dikke bult heb ik geleerd! (en die dikke bult staat nog steeds op mijn achterhoofd)



Ik word af en toe zo moe van school he.. Ik vind het allemaal prima hoor als ik ook zo eens mijn rust en vrije tijd krijg, maar het voelt of ik zit opgesloten in een benauwd gebouw waar ik enorme straffen krijg als ik niet op kom dagen. Dit is toch eigenlijk niet eerlijk? Natuurlijk begrijp ik dat ik school nodig heb, dat mijn lessen nuttig zijn, maar geef me alsjeblieft ook wat privacy.
Door dagen als deze heb ik geen zin meer om ook maar íets te doen met de rest van mijn dag. Ik heb niet eens meer zin om sociaal te doen, want daar heb ik al wel genoeg van na vandaag. Ik begrijp het ook als jullie denken dat ik me aanstel, maar geloof me, ik heb het zwaar met kleine dingen. Zo is dat met een depressie.

Het gaat nu wel stukken beter dan vroeger, dit is het moment dat ik er ook voor uit durf te komen, omdat ik eindelijk zelf verbetering kan merken en dat is geweldig! Tegenwoordig gaat het zo redelijk dat ik nog maar heel af en toe een terugval heb in mijn oude leefpatroon. Dit patroon stelde niet veel voor, namelijk uit school recht naar bed gaan, of zelfs van school thuis blijven om lekker in mijn nestje onder mijn dekentje te kunnen kruipen. Zonde van mijn tijd zal je denken, maar ik heb zoiets nodig om mezelf als het ware 'op te laden' voor de volgende dag. Anders houd ik het niet vol en zak ik zo door mijn pootjes heen, en dan beginnen de echte problemen pas.
Het is niet dat ik wil dat iedereen alles van mijn leven af weet, maar nu kan ik er mee om gaan. Nu heb ik eindelijk het lef om er voor uit te komen, en mijn gevoelens durf ik nu pas echt te tonen. Ik heb er vrede mee.

Buiten dat, had ik wel behoefte aan een paar grappige plaatjes, dan kon ik ook weer even lachen na een zware schooldag! Ik hoop dat ik jullie ook aan het lachen heb gemaakt!

love,



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Don't be scared to share your opinion, I love to read everything!